wtorek, 20 stycznia 2015

POMYSŁY NA PREZENT DLA BABCI I DZIADKA


Hej! To już jutro! Niezależnie od tego, czy jesteś jeszcze młodziakiem czy już posiadasz dzieci, za które sama musisz pamiętać, że Twoja mama już świętuje ten dzień - Dzień Babci i Dzień Dziadka należy czcić! Jakie są Wasze sposoby na złożenie życzeń seniorom? A może obdarowujecie ich również upominkami? Mam dla Was garść pomysłów!

Bez dwóch zdań życzenia należy złożyć. Jeśli nie jesteś w stanie odwiedzić dziadków, a chciałbyś postarać się bardziej niż tylko wykręcić numer telefonu i pomiędzy wszystkiego a najlepszego wtrącić sztandarowe "Jak się babcia czuje?", możesz wysłać babci kartkę z życzeniami. Nie, nie e-mail. Kartkę. Pocztową. Tak, poczta jeszcze funkcjonuje i ma się dobrze.

Planujesz wysłać dziadkom kartkę z życzeniami? Najlepiej byłoby, gdybyś tę kartkę wykonał samodzielnie. Nieistotne, że przez plastykę w czasach gimnazjum ledwo zdałeś z klasy do klasy. Liczy się pomysł na miarę Twoich sił i wykonanie, które, jakie by nie było, zachwyci dziadków z pewnością! Mnóstwo inspiracji i podpowiedzi jak taką kartkę wykonać znajdziecie rzecz jasna w sieci. Stworzenie mojej kartki zajęło mi 30 minut, a pamiętajcie, że czas podarowany bliskim jest znacznie cenniejszy niż każda złotówka wydana na ich rzecz. Jeśli jesteś mamą maluchów, możesz zaproponować dzieciom stworzenie takiej laurki. Zabawcie się w odbijanie rączek umazanych farbą (koniecznie eko!), wytnijcie babci wspólnie wielkie serce albo narysujcie portrety dziadków. Moja babcia do tej pory przechowuje laurki, które rysowałam dla niej w podstawówce.

No dobrze. A co, jeśli kartka to trochę mało? Musicie biegać po supermarketach i szukać czegoś wyjątkowego? Nie! Najbardziej wyjątkowy prezent jesteście w stanie zrobić nie wychodząc z domu (co najwyżej zaliczając jedynie sklep papierniczy). Chcąc podarować dziadkom coś wyjątkowego, co będzie wywoływać ich uśmiech na twarzy, co zacieśni więzi rodzinne i będzie codziennie przypominało im, że mają Was i mogą na Was liczyć - wykonajcie drzewo genealogiczne Waszej rodziny! To wspaniały prezent, który nie dość, że będzie cieszył domowników co dzień, to jeszcze pięknie ozdobi ścianę w salonie. Do wykonania mojego drzewka potrzebowałam arkusza czarnego papieru formatu A3, białego bristolu, który użyłam jako tło oraz kremowego kartonu, z których stworzyłam etykiety. Całość wykonałam w około 1,5 godziny. Do oprawienia użyję ramy z IKEI (super jakość i cena), a prezent ten nie będzie mnie kosztował więcej niż 25 złotych. Można rzecz jasna użyć również zdjęć członków rodziny i przykleić je nad etykietami, ale ja dbałam o to, żeby było jednolicie i elegancko, a zebranie zdjęć bliskich jest jednak dość trudne i czasochłonne. Takie drzewko możecie wykonać nawet jeszcze dzisiaj albo jutro do południa i będzie to świetny prezent 'last minute'!


Jeśli bardzo obawiacie się swoich zdolności manualnych i nie dacie się przekonać, podarujcie dziadkom owoce lub kwiaty, a dla wielkich łasuchów może to być coś słodkiego. Jeśli są zagorzałymi czytelnikami, niech to będzie interesująca ich książka. [Będąc dzisiaj w Biedronce widziałam masę książek w świetnej cenie 9,99zł - od romansów i książek kucharskich po albumy dla fanów futbolu i kryminały. Co Wy na to?] Co by to nie było - Wasza wizyta, życzenia płynące prosto z serca, całus w policzek i wspólne pałaszowanie babcinego ciasta na pewno będą właśnie tym, czego pragną seniorzy w tym dniu. Pamięci, gestów szacunku i wzajemnej miłości.

Jak zamierzacie uczcić Dzień Babci i Dzień Dziadka? Pochwalcie się swoimi upominkami dla staruszków! A może ktoś z Was zainspiruje się moimi pomysłami? Zostawcie mi wieści w komentarzach!

zdjęcia - Instagram
grafika tytułowa - tutaj


    

1 komentarz:

  1. Mam takie drzewo genealogiczne w pierwszym albumie Synka. Pomysł świetny, wywoła falę wspomnień, wzruszeń i opowieści :)

    OdpowiedzUsuń