czwartek, 5 lutego 2015

KRAKOWSKA TRASA KONCERTOWA - LUTY 2015


Zdaję sobie sprawę z tego, że jestem jakieś pięć dni spóźniona z tym wpisem. Pewnie Ci, którzy przywykli do cyklu Krakowska Trasa Koncertowa już go od kilku dni z niecierpliwością wypatrywali. Kajam się więc i jestem z podwójną dawką dobrej muzyki na luty!

Luty w mojej ocenie jest dość złośliwym miesiącem. Dni koncertowych niewiele, ale jak już się dzieje, to wszędzie i wszystko naraz! Podaję Wam moje propozycje, z których chętnie bym skorzystała, a do Was należy walka z myślami, analiza, sprawdzenie stanu Waszego portfela i podjęcie ostatecznej decyzji na którym z koncertów się pojawicie. W datach ukryte są linki do facebookowych wydarzeń, do których od razu możecie dołączyć!

4 lutego [środa] - 20:00 - MARIKA & L.U.C - ROTUNDA - 25/35 PLN


Pozwólcie, że nie będę się tutaj rozwodzić. Przegapiłam, ale uważam, że warto uwzględnić to granie w zestawieniu. L.U.C i jego najnowsza płyta to miłość mojej Agaty (tej, która tak wielbi Lao Che), a ja powoli tą miłością się zarażam. Powoli, bo nad tego typu muzyką trzeba usiąść, wsłuchać się, zrozumieć przesłanie. Trzeba poświęcić jej czas. Marika jako niekwestionowana królowa żeńskiego hip-hopu była świetnym dopełnieniem L.U.C. Pewnie było super - trasa "Spragnieni lata" cieszy się dużym zainteresowaniem.

6 lutego [piątek] - 19:00 - LUXTORPEDA - KWADRAT - 35/45 PLN [wyprzedany]


Niekwestionowany hit tego zestawienia. Czekałam na ten koncert od dłuższego czasu. Do tej pory jak już Luxtorpeda zapowiedziała, że pojawi się w Krakowie, to albo koncert nagle odwołali, albo ja nie mogłam się tam zjawić. Dlatego jak tylko pojawiła się wzmianka, że grają w lutym w Kwadracie automatycznie wysłałam Chłopa po bilety! I całe szczęście, bo wyprzedały się jak ciepłe bułeczki i teraz można tylko odprawiać modły, żeby komuś coś wypadło i chciał odsprzedać wejściówkę właśnie nam. Wszystkim pechowcom, którzy nie zdążyli nabyć biletu opowiem jak było wkrótce!

6 lutego [piątek] - 19:30 - SONIA PISZE PIOSENKI - ŻACZEK - 10/15 PLN


Uwielbiam tego typu projekty. Zawsze tworzą je osoby z oryginalną osobowością, które przyciągają swoją muzyką i tym, co w nich siedzi. O Soni już zaczyna robić się głośno, choć jeszcze przed chwilą była dziewczynką z gitarą. I dobrze! Oprócz niej na scenie wystąpią inni, zagraniczni wykonawcy wpisujący się w jeden nurt. Więcej informacji znajdziecie tutaj. To może być piękny wieczór, warto z tego skorzystać (jeśli nie będzie się w tym samym czasie na Luxtorpedzie).

6 lutego [piątek] -20:00 - PARTY HARD - KAWIARNIA NAUKOWA- 10 PLN


Tego koncertu nie mogę nie polecić. Kto z Was zna Party Hard? Rodowici olkuszanie na pewno, bo są naszą lokalną dumą! Wszystkich wysyłam na koncert naszych znajomych, którzy się skrzyknęli i grają świetne energetyczne rzeczy. Marysia, Marcin, Kuba i Maciek zapewnią Wam tego wieczoru szaleństwo pod sceną i dawkę niezapomnianych wrażeń. Przed momentem pojawiła się ich płyta, która już cieszy moje oko i ucho na półce i w odtwarzaczu. Świetnie, że im się udało, trzymam za nich mocno kciuki! 

6 lutego [piątek] -21:30 - CHEAP TOBACCO - HARRIS PIANO JAZZ BAR - 15/20 PLN


Tutaj chwaliłam frontmenkę i wokalistkę tego zespołu zapraszając Was na jej akt solowy, a dziś mogę ochoczo wysyłać Was na występ całego składu! Lokalny zespół, który zawojował Rawablues i prze dalej do przodu. Oprzeć się nie da gitarzyście Robertowi, którego miałam niedawno okazję zobaczyć na scenie z całym składem Kraków Street Band. Radość, zabawa i nieschodzący z twarzy uśmiech - tak go zapamiętałam. Wspierajmy małe krakowskie zespoły, takie, które od początku budują nową jakość w muzyce. Cheap Tobacco w moich oczach bardzo na to zasługuje.

14 lutego [sobota] - 20:00 - ORGANEK - KLUB ZAŚCIANEK - 25/35 PLN


Kiedy pierwszy raz usłyszałam go w Trójce, byłam pewna, że to jakiś młodzieniaszek, który wymyślił sobie być rokendrolowcem. Nie powiem, od początku porwała mnie barwa instrumentów i styl, w jakim były utrzymane jego kawałki. Ale głos gówniarza. A tu jawi mi się w klipie gość dojrzały, męski na wskroś i dopiero wtedy zrozumiałam tę jego twórczość. Zrozumiałam i zachwyciłam się po raz kolejny jeszcze mocniej. Warstwa liryczna genialna, a wszyscy wiedzą, że po polsku pisać niełatwo. Ujmuje mnie swoją tajemniczością i oryginalnością i bardzo chciałabym przekonać się, jaki jest na żywo!

14 lutego [sobota] - 20:00 - THE AFGHAN WHIGS - FABRYKA - 109 PLN


Pojawienie się tej amerykańskiej grupy w Krakowie na pewno nie obejdzie się bez echa. Zespół reprezentujący muzykę z pogranicza rocka alternatywnego i soulu mający w ciągu 28 lat istnienia tysiące koncertów za sobą nadal przyciąga rzesze fanów. Chłop pamięta ich z Open'era i bardzo dobrze wspomina, wobec tego poczułam się w obowiązku umieścić ich w swoim zestawieniu. Cena za bilet taka hamerykańska, ale dla prawdziwych miłośników na pewno nie będzie to problem.

18 lutego [środa] - 19:00 - NATALIA PRZYBYSZ - MOCAK - 35/45 PLN


O Natalii i fenomenie "Prądu" rozpisałam się już tutaj i tutaj. Pojęcia nie mam co mogłabym jeszcze powiedzieć, żeby przekonać Was, że to jeden z musiszbyciów. Mogę jeszcze dorzucić taki argument, że kiedy Natalia elektryzowała krakowską publiczność w listopadzie na tej samej scenie stałam w pierwszym rzędzie z rozdziawioną gębą i uwierzyć nie mogłam, jak w takim kruchym ciele kryją się takie możliwości! Niesamowity koncert, n i e s a m o w i t y !

19 lutego [czwartek] - 18:00 - FINK - KWADRAT - 55/66 PLN


Mam kilka osobistych odkryć ostatnimi czasy. Fink jest jednym z nich. Ta muzyka ma w sobie coś takiego, że nie możesz przestać jej słuchać. Wpisuje się idealnie w moje gusta i pozwala mi mentalnie odpoczywać jednocześnie mocno się inspirując. Trasa koncertowa i jeden z jej przystanków w polibudzkim kwadracie jest promocją jego ostatniego krążka "Hard Believer". Mnie też trudno uwierzyć, że można z taką łatwością grać taką muzykę!

Zainspirowani? Zmobilizowani? Wiem, że najbliższy piątek jest najbardziej problemowy, wymieniłam aż cztery koncerty jednego wieczoru. Mimo to życzę Wam, żeby luty był dla Was owocny w najlepsze muzyczne doznania. Mogę Wam już zdradzić, że w marcu będziemy hucznie witać się z wiosną świetnymi koncertami!

grafika - Patrycja Patrykiewicz


    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz